Brev:
Aftensmad og natteroderi
9. april 2024
Alder:
9 mdr.
Aftensmad og natteroderi
Kære Helen.
Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge yderligere i forlængelse heraf. Det omhandler aftensmad og natteroderi.
Min datter er nu 9 mdr.
Ulvetimen fra 17-sovetid er med meget uro og nogle dage også gråd, hvis ikke vi går rundt med hende på armen, hele tiden.
Nogle dage kan det være svært at få aftensmad i hende, da hun er sur, græder, ikke vil spise og nogle gange kaster maden og alt hun tilbydes på gulvet.
Dermed går hun nogle gange i seng på ren amning.
Fra kl 22-06 vågner hun et sted mellem 3-4 gange. Tidligere synes jeg ikke det virkede som om hun var sulten, men det synes jeg faktisk nu (ikke alle gange men en enkelt eller to af gangene).
I løbet af dagen spiser hun som tidligere skrevet morgenmad, frokost og mellemmåltider før/efter frokost. Jeg synes at hun spiser nogle gode portioner.
Jeg starter arbejde om mindre end 1 måned og skal meget tidligt op, hvorfor jeg ~stadig~ stresser over de mange opvågninger i løbet af natten, som oftest må hjælpes med amning. Far hjælper også min datter med vuggen i arme med at komme tilbage til søvnen, det lykkedes ofte, men ender med hun vågner igen meget kort efter. Altså hvorfor jeg mistænker hun kunne være sulten.
Min gode mor taler altid om “en god flaske vælling til at fylde maven”. Bruges det stadig? Hvad tænker du om det? Kunne det være en mulighed der midt om natten/måske første opvågning efter midnat? En mulighed for at far kan tage mere over om natten under hans barsel.
Hun er ikke tilhænger af flaske, men jeg kunne forsøge med tudekop.
Har du nogle tanker eller råd omkring natteroderiet du kan dele?
Bedste hilsner,
Kia